Kaart Vind een kliniek Zoeken

Ga aan de slag met deze leuke oefeningen tegen cellulite

Oefeningen voor het wegtrainen van cellulite

Sporten en bewegen is niet alleen leuk en gezond om te doen. Het kan je ook helpen met het wegtrainen van je cellulite. Mensen hebben het vaak over cellulitis oefeningen of het wegtrainen van je cellulitis, maar er is een verschil tussen cellulite en cellulitis. Zoek je tips en leuke oefeningen tegen cellulite? Door te bewegen stimuleer je jouw bloedsomloop en wordt de kans kleiner dat vet zich ophoopt in je billen of benen. Hierdoor worden de putjes in je benen of billen minder zichtbaar. Er zijn gelukkig veel manieren om te sporten, want niet iedereen vindt dezelfde dingen leuk om te doen. Plezier tijdens het sporten en het ook volhouden is belangrijk om resultaat te kunnen zien. Daarom hebben wij een kort overzicht gemaakt met een aantal gemakkelijke oefeningen en methoden tegen cellulite. Kies wat bij je past!

Traplopen voor het wegtrainen van cellulite

Ken je dat? Je loopt een gebouw in en je neemt uit gemak of gewoonte de lift. Dit is een gemiste kans. Traplopen is namelijk één van de meest eenvoudige oefeningen tegen cellulite. Het is een goede manier om je spieren en je bloedsomloop te stimuleren. Kies dus voortaan de trap in plaats van de lift. Of misschien is het een keer leuk om een sessie traplopen te houden, waarbij je vaker de trap op en af loopt.

Squats tegen cellulite

Een andere manier voor het wegtrainen van cellulite, is het uitvoeren van squats. Squats kun je uitvoeren op elk gewenst moment en zonder dat je daar materiaal voor nodig hebt. Gemakkelijk en snel! Ze zijn ook nog eens heel goed voor je billen en bovenbenen. Squats zorgen voor een betere doorbloeding in je spieren en het zorgt voor een goede spierspanning. Dit is een perfecte anti-cellulite oefening.

Lunges als anti-cellulite oefening

Lunges zijn ook ideale oefeningen tegen cellulite. Het verschil tussen lunges en squats, is dat je met lunges grotere spiergroepen aanpakt. Je traint niet alleen de bovenbenen en billen, maar ook je dijen, buikspieren en je onderrug. Lunges zorgen namelijk ook weer voor een betere bloedcirculatie en het trekt je spieren strak. Daarom is het ook bewezen als een effectieve oefening om je cellulite weg te trainen.

Joggen en zwemmen voor een strak lichaam 

Naast traplopen, squats of lunges kun je ook gaan joggen of zwemmen. Je traint niet alleen je bovenbenen en billen, maar ook wordt je hele lichaam er strakker van. Het zijn dus mooie oefeningen tegen cellulite én je houdt je hele lichaam fit. 

Fitness als effectieve methode tegen cellulite 

Sommige mensen vinden het heerlijk, andere vermijden de sportschool liever. Voor wie de weg naar de sportschool wil opzoeken is fitnessen ook een goede manier voor het wegtrainen van cellulite. Bij veel sportscholen kun je samen met een coach kijken naar jouw ideale programma. Het is een leuke en gezonde manier om fit te blijven en het is een effectieve methode tegen je cellulite.

Optimaal resultaat behalen in combinatie met Cellfina®

Voor het optimaal te behalen resultaat, is het aan te raden om sport en beweging te combineren met de anti-cellulite behandeling van Cellfina®. Met de Cellfina® anti-cellulite behandeling kun je de onderliggende oorzaak aanpakken van jouw cellulite. Het pakt echt de bron van het probleem aan! In combinatie met gezonde beweging, kun je jouw cellulite op peil houden. Zo zorg je er ook weer voor dat je cellulite niet of bijna niet meer terug komt. Want iedereen verdient een prachtig lichaam!